Rabu, 12 Ogos 2009

Santai lawak - Pak Pandir

Lawak Pak Pandir



Pak Pandir ingin membeli tv warna. Dia pun ke kedai..



Pak Pandir : Awak ada jual tv warna?



Penjual : Ada.



Pak Pandir : Kasi saya tv warna hijau......

_____________________________________

Lawak Pak Pandir

Pak Pandir pergi ke kedai. Dia ternampak benda berkilat...
Dia pun bertanya kepada penjual...

Pak Pandir : Apa benda yang berkilat tu

Penjual : Oh! Itu tarmos

Pak Pandir : Apa kegunaannya? ?

Penjual : Ia memanaskan benda yang panas dan menyejukkan benda yang sejuk

Pak Pandir : Baiklah, saya beli satu....

Keesokkan harinya, Pak Pandir pun pergi ke kerja dengan tarmosnya...

Pengurus : Apa benda tu Pak Pandir?

Pak Pandir : Oh ini tarmos saya. Baru saya beli semalam...

Pengurus : Benda tu untuk apa?

Pak Pandir : Ia memanaskan benda yang panas dan menyejukkan benda yang sejuk.

Pengurus : Oh.... jadi apa di dalamnya?

Pak Pandir : Saya tuangkan 2 cawan kopi dan 1 cawan air bandung di dalamnya.

0 ulasan: